dinsdag 22 april 2008

Ding 9

Posting over web 2.0
Bestaat er ook zo iets als web 1.0? ja! informatie opzoeken, informatie aanbieden, online winkelen, veilingen, bankzaken en nog veel meer.
Ook de rommelmarkt met de meest mooie en interessante dingen die te koop zijn. Zowel voor koper als verkoper een uitkomst.

Maar als je goed kijk naar het logo van marktplaats zie je "gemaakt voor elkaar".
En is dat nou niet juist de bedoeling van web 2.0? Het samen delen van documenten (schijnt nog te komen in de volgende dingen) foto's filmpjes, ervaringen etc. via een leuk maar toch tijdrovend blog. (ik sta soms versteld van hetgeen collega's presteren, vooral op creatief gebied)

Als ik moet bekijken wat web 2.0 nu voor het werk en onze klant zou kunnen betekenen zie ik niet direct mogelijkheden. Misschien dat de volgende opdracht met del.icio.us een mogelijkheid is om dit te delen met de klant. Voor mijzelf zie ik wel enkele dingen die in de praktijk nuttig zijn. RSS op je pc kan erg makkelijk zijn. Ikzelf kies voor de mogelijkheid om feeds via Outlook te bekijken. Tenslotte kijk je steeds weer in je mailbox. daar zie je dan ook de feeds waarop je bent geabonneerd.
De "dingen"die komen zal ik met aandacht bekijken en er misschien nog wat van leren. Van de "dingen" die ik reeds gedaan heb waren verschillende al bekend, maar wel leuk om te doen.
Binnenkort maar eens aan de slag met MP3 en Pod- en Vodcast. Hoe is het overigens met jullie ZEN? Werkt deze nog? Mijn Zen heeft een defect knopje waardoor het lastig is om door het menu te navigeren.

3 opmerkingen:

Erwin zei

Begin nou niet over een defecte zen..! Weet ik alles van..
Maar zonder gekheid: als 't ding (de zen dus) defect is, moet je 't even melden. Dan kunnen we via de obd vragen of 'ie omgeruild kan worden (garantie). Ik heb inmiddels een nieuwe!

Unknown zei

Zielig dat Henks zen kapot is. Daar mag ie toch wel wat over zeggen?

Het logo van marktplaats en marktplaats zelf valt me de laatste tijd wel vaker op. Dat 'gemaakt voor elkaar' stond er eerst toch niet??? Misschien hebben ze dat gelanceerd ism de tvcommercials. Ik kan me niet herinneren dat ze eerder op deze manier ook al zo actief waren. Jij?

Diane zei

Hoi 23dingenhenk

ik heb zelf ook geen toepassing kunnen verzinnen voor Flickr en de bibliotheek klanten. Het fotoarchief? lijkt me niet.

videofilmpjes op de zen zetten is ietsje omslachtig. voordat je zen dat accepteerd moet je eerst weer converteren via het programma, kost even tijd. Filmpjes doenloaden van Youtube kan prima met Youtube downloader. De flv bestanden die je dan krijgt kun je ook met Youtube downloader converteren naar avi. Zen lust geen flv.

en nu zie ik in de reactie van Erwin een linkje. effe naar de bron kijken en uitproberen.

leren 2.0