vrijdag 11 april 2008

Ding 6 flickr en de andere fotosite's

De genoemde fotosite's heb ik bekeken. Bij Flickr en Picasa heb ik een account gemaakt en enkele foto's ge-upload. Bij Zoom.nl en Mijn album ben ik ook geweest. Hier heb ik geen account aangemaakt. Dat zou echt teveel worden. De laatste 2 zijn wel erg duidelijk en overzichtelijk.
Picasa maakt het weer eenvoudig om door te schakelen naar de andere google functies.
Het aanmelden bij Flickr ging vrij eenvoudig. Na het aanmaken van een Yahoo adres was ook het aanmaken van een Flickr account een eitje. Wel was het even lastig de juiste url van de foto te vinden om deze foto in de blog te plaatsen. Oplossing: rechtsklikken op de foto en kiezen voor de eigenschappen. Dan de url die bij de eigenschappen te zien is in je blog plaatsen en dan werkt het.
Al met al een leuk "ding". Hier heb ik meer mee dan met de Rss hoewel dat ook leuke kanten heeft. Op naar ding 7.

1 opmerking:

Diane zei

hoi Henk,

er is nog een mogelijkheid.
Ik was 't even vergeten, maar boven de foto in Flickr staat de optie "Blog this"
Werkt ook prima