woensdag 18 juni 2008

Evalueer wat je in de afgelopen tijd hebt geleerd

De favoriete dingen waren toch wel Flickr en Youtube. Ook het bijhouden van de blog was een leuke bezigheid. Alle keren dat je moet inloggen met eigen accounts of 23 dingen account riep vooral in het begin wel wat irritatie op. Maar al met al was het wel leerzaam. Wees niet te bang je ergens voor aan te melden. Ook het lezen van de blogs van collega's was soms heel verrassend. Juist niet ict-ers maken vaak erg leuke zo niet de leukste dingen. Wat heeft 23 dingen met je gedaan. Eerlijk gezegd met mij niet zo heel veel. Voor de organisatie en collega's zie ik wel veel positieve dingen. Maar of we er in de praktijk veel mee doen vraag ik mij af. Natuurlijk Del.icio.us is al in gebruik en is handig als je steeds op een andere pc aan het werk bent. Persoonlijk doe ik hier niets mee. Ook Netvibes zal ik in de praktijk voorlopig niet gebruiken. Misschien in de toekomst. RSS was wel iets waar ik niets mee deed maar nu wel gebruik, zei het wel heel selectief. Wat wel heel leuk was: in het begin vroegen collega's heo ver ben je en hoe heb je dat gedaan. Dat gaf toch wel een "band".
Waren er dingen die je verrasten? Misschien wel dat ik af en toe wat verder moet kijken dan de dingen waar ik dagelijks mee bezig ben. Er kan veel meer gedeeld worden dan filmpjes en foto's. B.V. ook muziek, links, je eigen boekenkast e.d.
Wat kan er gedaan worden om 23 dingen te verbeteren? Het aanmeken van een gmailaccount hoeft niet als je al een hotmail account hebt. Neemt veel tijd om dingen uit te zoeken. Nu is het vaak gauw even kijken en de opdrachten maken. Alle mogelijkheden uitproberen kost echt veel te veel tijd. Als je 1 uur van de "baas" krijgt en er verder 2 à 3 uur per week moet instoppen is de verhouding een beetje zoek. Dus wat moet er verbeteren? Maak veel meer tijd vrij om alles uit te zoeken.
Slotconclusie:
* Leuk om te doen
* Kost veel tijd
* Aantal dingen zijn prive goed te gebruiken
* Er liggen mogelijkheden voor de organisatie
Alles binnen de gestelde tijd toch nog afgerond.

2 opmerkingen:

Diane zei

Henk,

gefeliciteerd met het behalen van de finish :)

jou ervaringen lees ik ook wel bij anderen. vooral dat het veel tijd kost. en al die accounts.
weet jij ze allemaal nog?
Ben nu weer die van del.icio.us vergeten, ik dacht toch echt dat het .... was. :(

Het samen 23dingen doen vond ik ook een groot pluspunt en een extra stimulans!

blijft er nog 1 puntje over: de toekomst van je blog ...

zie ook 23dingen/hengelo

Unknown zei

Haai Henk,

Handig hoor je nieuwe widget!

Geintergreerde blogwidgets zijn goed. Ik heb major problemen met die van yahoo, iets wat ik eerst moest downloaden omdat ik natuurlijk weer perse een ekwidget moest hebben.