maandag 19 mei 2008

Podcast



Weer een leuk item. Ik ga niet uitleggen wat podcast precies is. Het staat immers duidelijk vermeld bij de "dingen".
's Middags als ik thuiskom van het werk luister ik voor het eten vaak naar radio 2. Het programma schiffers.fm is een aardig programma met leuke gasten. Er is dan een interview met die betreffende gast. Helaas wordt vaak het interview maar voor een klein deel uitgezonden. Daarna wordt verweze voo het gehele interview naar de Postcast. Dan kun je de rest van het interview horen. Best een aardige optie. Maar waarom niet het hele interview uitzenden? Zal wel te maken hebben met de zender. Radio 2 is geen praatzender maar muziekzender. Overigens valt het mij steeds vaker op dat omroepen een programma uitzenden en voor het vervolg verwijzen naar internet. Jammer als je geen internet ter beschikking hebt en toch geïnterresseerd bent in de informatie. (ik denk hierbij o.a. aan ouderen)
Podcast kun je natuurlijk ook downloaden en achteraf lekker beluisteren. Dat heeft mijn collega art4you ook gedaan. lees het maar eens na.

1 opmerking:

Diane zei

Hoi Henk,

en laat ik nou een podcast vinden die over een onderwerp gaan wat ik wel wilde luisteren, krijg ik de hele uitzending reclame, andere gasten etc. dat vond ik nou niet handig. zo zie je maar: zoveel mensen zoveel wensen ;)